Laita sinäkin Freudi töihin!

Kun minä aloitin Visionäärinen johtajuus -kurssin, oli minulle täysin uutta keskustella intuitiosta, saati olisin tiennyt, että intuitiolla on kolme eri muotoa. Eikä minulla ollut tullut koskaan ajateltua tai havaittua sitä, että intuitiolla olisi mitään tekemistä nerouden kanssa. 

Nyt koulutuksen päättyessä olen käyttänyt tietoisesti ja tietämättäni paljon aikaa pohtiakseni, mitä intuitio on ja mistä itse löytäisin omat intuitioni signaalit. Miten pystyisin käsittämään intuition ja mitä se ylipäätään tarkoittaa? 

Matkan varrella on tullut erilaisia asioita mieleen, missä olen tunnistanut, että jo aikaisemmin intuitio on ollut läsnä. Yksi niistä on neuvo: "Laita Freudi töihin!" Jo lapsesta saakka, kun joku asia ei tahtonut ratketa, käskettiin kotona laittaa Freudi töihin. Annettiin asian siis hautua takaraivossa. Näin olen oppinut jo nuorena luottamaan siihen, että Freudi tekee työn ratkaisun löytämiseksi. Hauska ajatella, että meille on lapsesta asti annettu mahdollisuus jättää tilaa ja aikaa Freudille, joka on ehdottomasti verrattavissa omaan intuitioon. Näin on voinut päästää alkuperäisestä ajatuksesta irti ja antaa intuition etsiä toista tietä ongelman ratkaisuun.

Kurssin aikana teimme myös harjoitteita löytääksemme kehotuntemuksia intuition läsnäolosta ja toiminnasta. Kysyimme kysymyksiä keholtamme ja havainnoimme kehotuntemuksia vastatessamme niihin. En saanut asiasta kiinni ja jäin pohtimaan sitä. 

Kun meitä pyydettiin kirjaamaan ylös, mistä löydämme itsessämme intuition signaalin hoksasin yhteyden myös tunteeseen seuraavasti:

Intuition signaali on minulle se kihelmöivä tunne ennen ratkaisua, latautunut hiljainen hetki, jossa on tietoinen siitä, että ratkaisu on käden ulottuvilla, muttei vain vielä näe sitä. Se on hetki, missä ei periaatteessa enää ajattele mitään, vaan on ajatuspyörteen keskellä, jännittyneessä liikkumattomassa tilassa ja joku suurempi etsii kaaoksesta oikeaa vastausta. Itse vastaus voi tulla vaikka muutamaa päivää myöhemmin aivan eri kontekstissa. 

Selvästi tämä koulutus on saanut aikaan sen, että olen laittanut Freudin töihin oivaltaakseni ja havaitakseni intuition resurssit ja siinä piilevät mahdollisuudet. Lohdullista on ollut se, että aluksi niin abstrakti käsite löysi lopulta merkityksiä omasta normaalista arjesta ja omasta itsestään. Ymmärtämään intuitiota ei varmasti koskaan pysty, eikä se lie tarkoituksen mukaistakaan, mutta hyödyntämään minä sen pyrin vastaisuudessa. Olen aina luottanut omaan Freudiini ja on hienoa, että olen nyt törmännyt työkaluihin, joilla voin alkaa kehittämään sitä, omaa intuitiotani.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Sisäinen äänen voima

Intuitiosta