Intuitio on uskollinen ystävä

                                                                                                                                                    Jenni Korte

Minulla on aina ollut "kuudes aisti" ja tämän koulutuksen myötä olen saanut tietää siitä paljon lisää. Kurssilla olen saanut analysoida omaa aistiani ja ymmärtänyt, että se jakautuu moneksi. Intuitio on aina ollut käytössäni, mutta en ole osannut tai uskaltanut luottaa siihen, koska intuitio ei useinkaan tuota samaa vastausta kuin rationaalinen järkeily. Lähiympäristö on hymistellyt, kun intuitioni on ohjannut minut valitsemaan vähemmän rahakkaan ammatin tai opiskelemaan alaa, jonka kautta on haastava työllistyä. Intuitioni on tuolloin ollut lähellä visiota. En ole aina osannut sanoa miksi jokin suunta on tuntunut oikealta ja jokin rationaalisempi vaihtoehto väärältä. Olen siitä huolimatta ollut aina oman tieni kulkija. Tällä kurssilla olen oivaltanut, että se mitä kutsun kuudenneksi aistiksi tai sisäiseksi Peppi Pitkätossukseni on juuri intuitiota.

 

Olen vuosia yrittänyt ratkoa yhtä ongelmaa lähipiirissäni. Olemme käyneet terapioissa, olen tavannut lukuisia ihmisiä, keskustellut ja yrittänyt edistää asioita. Viime keväänä turhauduin pahasti erään asiantuntijatahon kanssa käymäni keskustelun päätteeksi. Googlailin jotakin apua mutta ilmeisesti kirjoitin ajatuksissani hakukenttään jotain harhaanjohtavaa, sillä törmäsin koulutukseen, jonka sisältöä lukiessa henkeni melkein salpautui. Tiesin, että osallistumalla koulutukseen saisin varmasti eväitä eteenpäin, parhaimmillaan jopa ratkaistua suurimman osan ongelmista. Koulutus oli aika kallis, mutta tiesin heti, että summa olisi mitätön siihen verrattuna, kuinka intuitioni käski minun toimia. Suoraan sanottuna en silti olisi halunnut koulutukseen, koska olen erittäin kiireinen muutenkin, eikä aihe kiinnostanut minua oikeasti, vaan halusin vain ratkaista ongelmani. Kun koulutus sitten alkoi, tiesin heti, että olen oikeassa paikassa ja tästä on hyötyä. Silmäni avautuivat uusille asioille kahden ensimmäisen päivän aikana niin paljon, että koko kesä sai aivan eri suunnan ja monet asiat, jotka tulivat kesän aikana vastaan, osasin ja uskalsin ratkaista eri tavalla kuin ennen. Osittain se saattoi johtua tästä koulutuksesta, osittain siitä, mitä koulutuksessa olin oppinut. Olin oppinut luottamaan intuitiooni.

 

Toivon, että olisin ymmärtänyt intuition merkityksen ja osannut sanoittaa sen jo aiemmin. Olisin voinut tehdä monta valintaa eri tavallla tai sitten jo tehtyjen valintojen teko olisi ollut minulle helpompaa. Nykyään esimerkiksi voin intuitioni avulla aistia, kannattaako jollekin ihmiselle antaa mahdollisuus. Olen joskus aiemmin toisten mieliksi antanut mahdollisuuden sellaiselle ihmiselle, josta intuitioni varoitti minua heti ensitapaamisella. Ei olisi kannattanut, virhe oli valitettavan suuri ja menetin jopa tärkeän ystävän. En tiedä, olisinko voinut toimia viisaammin ja eri tavalla, jos olisin uskonut johdonmukaisesti sinänsä vahvaa intuitiotani.

 

Syksyn myötä olen palannut taas töihin. Uusissa projekteissa vaatii taitoa ja herkkyyttä erottaa, mikä on omaa intuitiotani, josta pitää vakuuttaa muutkin, ja mikä puolestaan on sellaista, milloin on syytä kuunnella muita projektissa olevia ja myötäillä heidän mielipiteitään, vaikkei tismalleen samaa mieltä olisikaan. Olen onnistunut intuitioni avulla luomaan monia uusia asioita ja minut kutsutaan usein projekteihin, joissa on suuria ongelmia, jotka kaipaavat ratkaisuja.  Kurssin jälkeen osaan toivottavasti hyödyntää intuitiotani ja kuunnella sitä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Sisäinen äänen voima

Intuitiosta